Vi på SilkLean™ vill att du som kund ska känna dig helt trygg när du handlar hos oss. Vårt mål är att alltid leverera produkter av hög kvalitet och att du ska bli nöjd med ditt köp.
Om du mot förmodan inte skulle vara det, erbjuder vi en enkel och rättvis returprocess.
Ångerrätt och returer
Enligt svensk konsumentlag har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din beställning.
Om du vill returnera en produkt, kontakta oss via e-post på info.silklean@gmail.com med ditt ordernummer och orsak till retur, så hjälper vi dig vidare med instruktioner.
För att en retur ska godkännas gäller följande:
-
Produkten måste vara oanvänd och i originalförpackning.
-
Alla tillbehör, kablar och manualer ska inkluderas.
-
Hygienprodukter som används i direktkontakt med huden (t.ex. rakapparater) kan endast returneras om förpackningen är obruten, av hygieniska skäl.
Om dessa villkor inte uppfylls förbehåller vi oss rätten att neka retur eller göra ett värdeminskningsavdrag.
Rabatterade produkter
Observera att varor som köpts till nedsatt pris, via kampanj eller rabattkod, inte kan returneras eller återbetalas.
Detta gäller även vid tidsbegränsade kampanjer, “bundle deals” och andra specialerbjudanden.
Rabatterade produkter omfattas självklart fortfarande av reklamationsrätt vid eventuella fel eller defekter.
Återbetalning
När din retur har mottagits och godkänts, återbetalas beloppet till samma betalningsmetod som användes vid köpet.
Återbetalningen sker normalt inom 5–10 arbetsdagar efter att vi mottagit returen.
Vid kampanjprodukter eller paketpriser kan återbetalningen justeras om delar av paketet behålls.
Fraktkostnader för returer ersätts ej, om inte felet ligger hos oss.
Reklamationer
Om du får en defekt eller felaktig produkt, kontakta oss omedelbart via info.silklean@gmail.com.
Bifoga bilder på felet, samt ditt ordernummer, så hjälper vi dig att snabbt lösa problemet genom ersättningsvara eller återbetalning.
Vi står givetvis för alla kostnader vid godkänd reklamation.
Returadress
Instruktioner om returadress och fraktsätt ges när du kontaktar vår kundtjänst. Skicka aldrig en vara i retur utan att först ha kontaktat oss, då det kan fördröja hanteringen.
Sammanfattning
Vi strävar efter att alltid ge våra kunder en trygg och smidig köpupplevelse.
Om du har några frågor kring din retur, återbetalning eller reklamation – tveka inte att mejla oss på info.silklean@gmail.com.
Vi svarar normalt inom 24 timmar på vardagar.

